- Kompendium wiedzy
- 5 stycznia 2021
FaceTime – co to jest i jak z niego korzystać?
FaceTime to program firmy Apple, który umożliwia wykonywanie połączeń wideo i audio między urządzeniami. Program został pierwotnie opracowany dla iPhone'a 4. Jesienią 2010 roku program stał się kompatybilny z urządzeniami opartymi na systemie iOS, a od 2011 roku - z systemem Mac OS. Początkowo program działał tylko w sieciach Wi-Fi. Ograniczenie to zostało wprowadzone ze względu na problemy z przepustowością innych typów łączy, ich niską szybkością i wysokim kosztem transmisji danych. Wraz z pojawieniem się iOS 6 w 2012 roku problem zniknął i obecnie używane są sieci 3G i 4G.
Kto może korzystać z FaceTime
FaceTime wykorzystuje do pracy przedni aparat, który umożliwia prowadzenie rozmów wideo. Obraz jest przesyłany przez Internet do innego użytkownika i odwrotnie. W wideokonferencji mogą jednocześnie uczestniczyć maksymalnie 4 osoby. W trybie rozmowy audio - do 9 osób. Komunikację można nawiązać między urządzeniami, na których zainstalowany jest również Feisttime, tj. między iPhonem a iPhonem, komputerem Mac a iPhonem, iPadem i iPhonem. Facetime jest instalowany na następujących urządzeniach:
• iPhone 4 i nowsze;
• iPad mini , iPad 2 i nowsze;
• iPod touch ( 4. generacji ) lub nowszy
• Mac w systemie Mac OS X 10.6.6 lub nowszym.
Program jest częścią systemu na urządzeniach Apple, więc nie ma potrzeby pobierania żadnych plików instalacyjnych.
Jak korzystać z FaceTime
Rejestracja następuje podczas pierwszego uruchomienia programu. Należy pamiętać, że Facetime nie jest dezaktywowane, tj. jest stale w trybie połączenia oczekującego. Gdy zadzwoni telefon, program otworzy się automatycznie, a użytkownik będzie miał dostęp do standardowego zestawu przycisków.
Krok 1. Zarejestruj się
Pierwsze uruchomienie programu odbywa się za pośrednictwem menu Ustawienia. W sekcji musisz znaleźć ikonę FaceTime i kliknąć ją. Na ekranie pojawi się okno rejestracji z przyciskami „Zaloguj się”, a poniżej „Utwórz nowe konto”, na które należy kliknąć. Musisz podać swój Apple ID, aby połączyć swoje konto z pocztą e-mail. System sprawdzi dane i jeśli wpis jest poprawny, naprawi profil użytkownika.
Krok 2. Pierwsza rozmowa
Możesz zadzwonić do abonenta podając jego numer telefonu lub adres e-mail. Zanim to zrobisz, upewnij się, że FaceTime jest również zainstalowany i aktywowany na urządzeniu drugiej osoby. Rozważmy kilka sposobów wykonywania połączenia:
• Poprzez listę kontaktów: Kliknij nazwę rozmówcy. W dodatkowych informacjach o kontakcie pojawi się sekcja FaceTime z dwoma przyciskami. Ikona kamery wideo do połączenia wideo i słuchawki - połączenie audio.
• Poprzez wiadomości: otwieramy korespondencję z osobą, do której należy zadzwonić. Obok nazwy użytkownika pojawią się dwa przyciski, z których jeden należy kliknąć.
• Podczas normalnego połączenia telefonicznego: dotknij ikony FaceTime podczas połączenia. Po potwierdzeniu przez rozmówcę otworzy się okno programu, a rozmowa zostanie automatycznie przetłumaczona.
Krok 3. Połączenie audio
Połączenia audio są możliwe tylko na urządzeniach z systemem iOS 7 lub nowszym. iPod i iPad nie obsługują tej opcji, chociaż w menu pojawia się ikona. Aby nawiązać połączenie audio, wystarczy kliknąć ikonę słuchawki na liście kontaktów lub w wiadomościach.
Najnowsze Artykuły
- Telefony
- 8 stycznia 2021
Smartfon z dobrą baterią
- Telefony
- 7 stycznia 2021
Telefon z Androidem – najczęściej wybierane modele
- Kompendium wiedzy
- 5 stycznia 2021
FaceTime – co to jest i jak z niego korzystać?
Kategorie
- Kompendium wiedzy 4
- Poradnik 1
- Akcesoria 1
- Telefony 4